E-doręczenia – co to takiego? Dowiedz się więcej na czym polegają e-doręczenia.
Tytułowe e-doręczenia to nic innego, jak rejestrowanie doręczeń wykonanych drogą elektroniczną. Stanowią odpowiednik dla listu poleconego z potwierdzeniem odbioru. Nie da się ukryć, iż usługa ta jest nową opcją w polskim prawie, a więc dopiero będzie się rozwijała i z czasem coraz powszechniej używana.
Usługa ta umożliwi zarówno wysyłanie, jak i odbieranie dokumentów przez Internet. Dokumenty będą dostępne o każdej porze i w każdym miejscu z dostępem do Internetu. Zarządzanie dokumentami w formie cyfrowej jest znacznie sprawniejsze, co ułatwia sprawę, kiedy czas jest istotny dla załatwienia danej sprawy.
Wysyłając dokumenty za pośrednictwem e-doręczeń, zawsze trafiają one do właściwej osoby. Zawsze pewny jest również nadawca, który jest widoczny w dokumencie i nikt nie może się pod nikogo podszyć.
Rozwiązanie, którym są e-doręczenia są skierowane zarówno do obywateli, jak i do firm i urzędów. Jednak, aby móc z nich skorzystać konieczne jest założenie adresy do e-doręczeń na stronie gov.pl. Podmioty nie posiadające jeszcze adresu do e-doręczeń korzystają z usługi hybrydowej, a mianowicie elektroniczno-papierowej. Polega to na tym, iż dany urząd wysyła dokument w formie elektronicznej do placówki pocztowej. Następnie jest drukowany i przekazywany na właściwy adres korespondencyjny. Docelowo wszystkie urzędy będą zobowiązane do wprowadzenia oraz używania e-doręczeń w celu komunikowania się z obywatelami oraz z firmami.
W razie pytań, bądź ewentualnych wątpliwości, zachęcamy do kontaktu!
Przeczytaj także:
– Zwrot opłaty za wpis do KRS
– Praca wspólnika na rzecz spółki z o.o.
– Zgłoszenie zmiany PKD do sądu KRS